Op deze bedevaartsplaats zijn de binnenmuren bedekt met votiefoffers.
La chapelle est consacrée sous le vocable de Sainte-Marie-Madeleine.
La chapelle est réédifiée.
La chapelle est consacrée.
Une épidémie ravage la ville (800 morts en 8 mois).
La Vierge qui orne l’autel est offerte après l’épidémie.
Une transformation donne à la chapelle sa forme actuelle.
Petite chapelle en moëllons de grès et en ardoises.
Si quelqu’un souhaite venir visiter ou prier a cette chapelle, vous pouvez contacter les concierges au 0498/34 63 19.
Deze geklasseerde kapel uit 1755 in klassieke renaissancestijl is gebouwd op de plannen van de architect van de kathedraal van Saint-Aubin de Namur, Gaetano-Matteo Pizzoni.
In deze geklasseerde kapel is er een kansel (eind 17de eeuw), 2 biechtstoelen (eind 17de eeuw) en een Madonna met kind, sculptuur van de school van Jean Delcour.
Deze kapel, gelegen op de top van de kruiswegstaties, werd gebouwd op initiatief van de kapucijner pater Albert de Dinant.
Deze kapel in zandsteen en kalksteen wordt bekroond door een kleine leistenen klokkentoren. Het is opgedragen aan Sint Antonius de Kluizenaar en werd gebouwd in 1723.
De bel is van Gotfrid Winckelmeyer uit Cöllen.
Deze kapel in zandsteenpuin met acht inhammen versierd met glas-in-loodramen dateert uit 1816 en werd gerenoveerd in 1932. De klokkentoren bedekt met leien wordt bekroond door een zeshoekig dak.
Deze 18de-eeuwse kapel is gerestaureerd en omgevormd tot rouwcentrum.
Met een ietwat harde architectuur lijkt het op dat van de kathedraal.
Deze gebleekte puinkapel dateert uit de 15de eeuw.
Een beeld van de Maagd Maria onder een afdak gemaakt van puin.
Deze 18de-eeuwse kapel is gerestaureerd en omgevormd tot rouwcentrum.
Met een ietwat harde architectuur lijkt het op dat van de kathedraal.
In dit gebouw met een gecoate neoklassieke decorgevel uit 1973 is het papiermuseum ondergebracht.