mini-ardenne
menu
verbinding
winkel
Al mijn wandelingen bekijken
Mijn wandeling toevoegen
Mijn favorieten
Mijn profiel zien
Mijn profiel beheren
×
Inloggen






×
Nog niet geschreven ?

Vergeten pass ?
Inschrijfformulier








10 x 6 =

Er wordt een e-mail naar dit adres gestuurd.
Het bevat een link waarop u kunt klikken om uw registratie te activeren.


×
Wachtwoord opnieuw instellen
Er wordt automatisch een e-mail gestuurd naar het adres waarmee u zich heeft geregistreerd.

Door op de link te klikken die erin staat, kunt u vervolgens een nieuw wachtwoord genereren.


×
blad
legende
indrukken
kaart
je bent hier
×

Karel de Groot Brug

Pont Charlemagne
© CC BY 3.0 Jean Housen
terreinelement
ponts et chaussées

Via dit wegviaduct kan de N97 de Maas oversteken, 80 m boven de rivier. Het is het hoogste wegviaduct van België.

locatie

Anseremme

Dinant

adres
Route Charlemagne
coörd.
N 50.24152 E 4.91821
Keer terug naar Dinant via legendarische paden

Meer informatie

In de mand toevoegen
Dinant

De vergelijkbare POI's in de buurt

6
POI’s
© CC BY-SA 4.0 Geertivp

Het vormt een geheel met de sluis 500 m stroomafwaarts en is 90 m lang. Tussen 1996 en 2004 is het gemoderniseerd en voorzien van een vistrap. De metalen loopbrug is in 2002 door het kantoor Greisch ingericht.


locatie
Localiser sur la carte

Deze sluis, gekoppeld aan de dam, 500 m stroomopwaarts gelegen, is 100 m lang en 12 m breed. Het is gelegen tussen de Maasstraat in Waulsort en Ile de Waulsort.


locatie
Localiser sur la carte

De eerste tuibrug gebouwd in Wallonië in 1971 en 202 meter lang.
Zijn schort heeft een bereik van 124 meter.


locatie
Localiser sur la carte

Georgine était la propriétaire d'une buvette en bois qui se trouvait jadis à cet endroit, rendez-vous des promeneurs, des chasseurs et des gardes forestiers.


locatie
Localiser sur la carte
© CC BY-SA 3.0 Jean Housen

Deze brug is in de loop van de geschiedenis verschillende keren verwoest tijdens conflicten. Het behoort tot de stad Dinant en heeft elke keer ingegrepen bij de wederopbouw.


locatie
Localiser sur la carte
© CC BY 3.0 Marc Ryckaert (MJJR)

Via dit 300 m lange spoorviaduct van traliewerk, ook wel de spoorbrug van Dinant genoemd, kan lijn 166 de Maas oversteken. Er was 6800 ton staal en 11.000 m³ gewapend beton nodig. Het werd in 1898 in gebruik genomen.


locatie
Localiser sur la carte

De wandelingen in de buurt

2
wandelingen
© CC BY 3.0 Jean-Pol GRANDMONT
Langs de Maas
locatie
Localiser sur la carte
informaties
duur
1 h 00
km
3.1
afstand
gemakkelijk
gemakkelijk
36
positieve hoogte
36
negatieve hoogte
toegankelijkheid
Open het volledige bestand in een ander venster
© CC BY-SA 2.0 https://www.flickr.com/photos/jiuguangw
De Famenne oversteken
locatie
Localiser sur la carte
informaties
duur
12 h 00
km
48.4
afstand
zeer moeilijk
zeer moeilijk
937
positieve hoogte
822
negatieve hoogte
toegankelijkheid
Open het volledige bestand in een ander venster

POI in de buurt

23
POI’s
© CC BY-SA 3.0 Jean Housen

Deze begraafplaats, ingehuldigd in 1923, bevat de graven van 1.200 Franse soldaten die zijn gesneuveld tijdens de slag van augustus 1914, toen de citadel door de Fransen werd ingenomen.


links
© CC BY-SA 4.0 LBM1948

Dit gotische gebouw in kalksteen uit Dinant, daterend uit de 13e eeuw, vervangt een gebouw in Romeinse stijl dat in 1227 instortte na een aardverschuiving van een enorm stuk rots. Het is typerend voor modellen geïmporteerd uit Bourgondië.


links
© CC BY-SA 3.0 Jean Housen

Deze kerk in gotische stijl met een enorme vierkante toren werd ingewijd in 1217.


© CC BY 3.0 Jean-Pol GRANDMONT

Deze neogotische blauwe stenen kerk met hoge klokkentoren werd tussen 1906 en 1907 gebouwd naar de plannen van de architecten H. Smits en Joostens van Antwerpen.


Deze kalksteenholte opent zich als een labyrint op de rechter Maasoever. De lagere ingang is 138 m boven de zeespiegel.


© CC BY-SA 3.0 Smiley.toerist

650 m galerijen op een totaal van 850 zijn toegankelijk voor bezoekers. Het bezoek duurt ongeveer 50 ’. Het bevat verschillende opmerkelijke kamers en een ondergrondse rivier. Een trap van 120 treden leidt de grot uit.


© CC BY-SA 4.0 Clement Rossignol

Deze halte voor lijn 166 werd in 1896 in gebruik genomen door de Belgische Staatsspoorwegen. Het pand is in 2014 gesloopt. De goederenhal bestaat nog steeds, al is deze al lang niet meer in gebruik.


© CC BY-SA 3.0 Jean Housen
links
contact
© CC BY-SA 3.0 Jean Housen

In de kapel van het voormalige klooster van Bethlehem biedt dit Leffe biermuseum je een bezoek met interactieve ervaringen, touchscreens en proeverijen.


links

Deze picknicktafel staat achter de parking van het Leffehuis, een complex met museum, hotel en restaurant.


© CC BY-SA 3.0 Jean Housen

Deze brug is in de loop van de geschiedenis verschillende keren verwoest tijdens conflicten. Het behoort tot de stad Dinant en heeft elke keer ingegrepen bij de wederopbouw.


© CC BY-SA 3.0 BUFO8

Deze toegang tot de stad dateert uit de 17de eeuw. Het wordt ook wel Porte Sibert of Salmier (oud-burgemeester) genoemd. Een chronogram gegraveerd op een zwartmarmeren plaat is gedateerd 1637.


Deze stadspoort hing op de oostelijke helling van de vallei direct boven een rotswand, ook wel Porte en Corroy genoemd, en diende tussen de 13e en 15e eeuw als versterkte ingang.


© CC BY 3.0 Jean-Pol GRANDMONT

Een kleine pot op een hardstenen paal, met een groene rasternis met daarin een beeld van de Maagd.


Deze kleine nis met daarin een Mariabeeld en omgeven door een lage muur dateert uit 1956.


© CC BY 3.0 Marc Ryckaert (MJJR)

Dit voormalige bijgebouw van de abdij van Saint-Hubert uit de 15de eeuw en in Romaanse stijl, zomerresidentie van de monniken, organiseert nu privé- of professionele evenementen zoals huwelijksfeesten, recepties...


© CC BY-SA 3.0 Jean-Pol GRANDMONT

Ce grand massif rocheux est un site d’escalade privilégié en Belgique. Il est inscrit au Patrimoine majeur de Wallonie.


© CC BY 3.0 Marc Ryckaert (MJJR)

Via dit 300 m lange spoorviaduct van traliewerk, ook wel de spoorbrug van Dinant genoemd, kan lijn 166 de Maas oversteken. Er was 6800 ton staal en 11.000 m³ gewapend beton nodig. Het werd in 1898 in gebruik genomen.


Voeg toe aan winkelmandje

© CC BY-SA 3.0 Jean Housen

Anseremme

Dinant