Via dit wegviaduct kan de N97 de Maas oversteken, 80 m boven de rivier. Het is het hoogste wegviaduct van België.
Het vormt een geheel met de sluis 500 m stroomafwaarts en is 90 m lang. Tussen 1996 en 2004 is het gemoderniseerd en voorzien van een vistrap. De metalen loopbrug is in 2002 door het kantoor Greisch ingericht.
Deze sluis, gekoppeld aan de dam, 500 m stroomopwaarts gelegen, is 100 m lang en 12 m breed. Het is gelegen tussen de Maasstraat in Waulsort en Ile de Waulsort.
De eerste tuibrug gebouwd in Wallonië in 1971 en 202 meter lang.
Zijn schort heeft een bereik van 124 meter.
Georgine était la propriétaire d'une buvette en bois qui se trouvait jadis à cet endroit, rendez-vous des promeneurs, des chasseurs et des gardes forestiers.
Deze brug is in de loop van de geschiedenis verschillende keren verwoest tijdens conflicten. Het behoort tot de stad Dinant en heeft elke keer ingegrepen bij de wederopbouw.
Via dit 300 m lange spoorviaduct van traliewerk, ook wel de spoorbrug van Dinant genoemd, kan lijn 166 de Maas oversteken. Er was 6800 ton staal en 11.000 m³ gewapend beton nodig. Het werd in 1898 in gebruik genomen.
Deze begraafplaats, ingehuldigd in 1923, bevat de graven van 1.200 Franse soldaten die zijn gesneuveld tijdens de slag van augustus 1914, toen de citadel door de Fransen werd ingenomen.
Dit gotische gebouw in kalksteen uit Dinant, daterend uit de 13e eeuw, vervangt een gebouw in Romeinse stijl dat in 1227 instortte na een aardverschuiving van een enorm stuk rots. Het is typerend voor modellen geïmporteerd uit Bourgondië.
Deze kerk in gotische stijl met een enorme vierkante toren werd ingewijd in 1217.
Deze neogotische blauwe stenen kerk met hoge klokkentoren werd tussen 1906 en 1907 gebouwd naar de plannen van de architecten H. Smits en Joostens van Antwerpen.
Deze kalksteenholte opent zich als een labyrint op de rechter Maasoever. De lagere ingang is 138 m boven de zeespiegel.
650 m galerijen op een totaal van 850 zijn toegankelijk voor bezoekers. Het bezoek duurt ongeveer 50 ’. Het bevat verschillende opmerkelijke kamers en een ondergrondse rivier. Een trap van 120 treden leidt de grot uit.
Deze halte voor lijn 166 werd in 1896 in gebruik genomen door de Belgische Staatsspoorwegen. Het pand is in 2014 gesloopt. De goederenhal bestaat nog steeds, al is deze al lang niet meer in gebruik.
In de kapel van het voormalige klooster van Bethlehem biedt dit Leffe biermuseum je een bezoek met interactieve ervaringen, touchscreens en proeverijen.
Deze picknicktafel staat achter de parking van het Leffehuis, een complex met museum, hotel en restaurant.
Deze brug is in de loop van de geschiedenis verschillende keren verwoest tijdens conflicten. Het behoort tot de stad Dinant en heeft elke keer ingegrepen bij de wederopbouw.
Deze toegang tot de stad dateert uit de 17de eeuw. Het wordt ook wel Porte Sibert of Salmier (oud-burgemeester) genoemd. Een chronogram gegraveerd op een zwartmarmeren plaat is gedateerd 1637.
Deze stadspoort hing op de oostelijke helling van de vallei direct boven een rotswand, ook wel Porte en Corroy genoemd, en diende tussen de 13e en 15e eeuw als versterkte ingang.
Een kleine pot op een hardstenen paal, met een groene rasternis met daarin een beeld van de Maagd.
Deze kleine nis met daarin een Mariabeeld en omgeven door een lage muur dateert uit 1956.
Dit voormalige bijgebouw van de abdij van Saint-Hubert uit de 15de eeuw en in Romaanse stijl, zomerresidentie van de monniken, organiseert nu privé- of professionele evenementen zoals huwelijksfeesten, recepties...
Ce grand massif rocheux est un site d’escalade privilégié en Belgique. Il est inscrit au Patrimoine majeur de Wallonie.
Via dit 300 m lange spoorviaduct van traliewerk, ook wel de spoorbrug van Dinant genoemd, kan lijn 166 de Maas oversteken. Er was 6800 ton staal en 11.000 m³ gewapend beton nodig. Het werd in 1898 in gebruik genomen.