Deze lange brandgang, ook wel bekend als de Chaussée van Napoleon, was vroeger een Romeinse weg en werd volgens sommige bronnen geleend door Napoleon zelf, vandaar zijn naam.
Dit pad dat de Rue Neuve en Rue de l’Egalité verbindt, werd aangelegd door de leerlingen van de lagere school van Stavelot. Les Chemins au Naturel heeft tot doel kinderen in staat te stellen paden te ontwikkelen voor de biodiversiteit.
Dit station bevond zich op de lokale tramlijn die Melreux met Comblain-la-Tour verbond.
Dit project is ontwikkeld door Raymond Philippart, de voorzitter van de lokale afdeling van de ASPH en Raphaël Thunus, bosbeheerder van de DNF. Het parcours laat mensen met beperkte mobiliteit toe om te genieten van het contact met de natuur.
Twee houten loopbruggen over de Ruisseau de l’Alu zorgen voor droge doorgang voor voetgangers, net voor de samenvloeiing met de Aisne.
Het plein heette ooit "Li Pieri". In 1823 heette het "Li Bâti", het huidige Place de Chablis.
Een loopbrug van grote platen over de Ruisseau d’Arbrefontaine, een zijrivier van de Lienne.
Deze voetgangersbrug bij de Gué des Soupirs steekt de Ruisseau du Bâleur over.
Deze zeer oude gietijzeren wegwijzer dateert uit het einde van de 19de eeuw. Het is neergestreken op een hoge achthoekige basis en bekroond met een dennenappel.
Deze voetgangerstunnel gelegen op de GR5 Spa - Stavelot maakt het mogelijk om onder de oude spoorlijn 45 door te rijden, die de Ravel Trois-Ponts - Malmedy - Waimes is geworden. We volgen de Hottonruy, een kleine zijrivier van de Amel.
Via dit viaduct kan spoorlijn 42 de Amblève oversteken. Het is 23 m hoog en 186 m lang en bij de uitgang richting Gouvy uitgerust met een station dat nu verdwenen is: dat van Roanne-Coo.