De eerste tuibrug gebouwd in Wallonië in 1971 en 202 meter lang.
Zijn schort heeft een bereik van 124 meter.
Het vormt een geheel met de sluis 500 m stroomafwaarts en is 90 m lang. Tussen 1996 en 2004 is het gemoderniseerd en voorzien van een vistrap. De metalen loopbrug is in 2002 door het kantoor Greisch ingericht.
Deze sluis, gekoppeld aan de dam, 500 m stroomopwaarts gelegen, is 100 m lang en 12 m breed. Het is gelegen tussen de Maasstraat in Waulsort en Ile de Waulsort.
Via dit wegviaduct kan de N97 de Maas oversteken, 80 m boven de rivier. Het is het hoogste wegviaduct van België.
Georgine était la propriétaire d'une buvette en bois qui se trouvait jadis à cet endroit, rendez-vous des promeneurs, des chasseurs et des gardes forestiers.
Deze brug is in de loop van de geschiedenis verschillende keren verwoest tijdens conflicten. Het behoort tot de stad Dinant en heeft elke keer ingegrepen bij de wederopbouw.
Dit 300 m lange viaduct kijkt uit over de Snaye, een zijrivier van de Lesse via de Wimbe, ten zuidwesten van het dorp. Het werd voltooid in 1899, na 3 jaar bouwen.
Via dit 300 m lange spoorviaduct van traliewerk, ook wel de spoorbrug van Dinant genoemd, kan lijn 166 de Maas oversteken. Er was 6800 ton staal en 11.000 m³ gewapend beton nodig. Het werd in 1898 in gebruik genomen.
Deze kleine neo-klassieke kerk dateert uit 1843.
De frontale toren bedekt met leien wordt bekroond door een korte piramidale torenspits.
Het schip en de zijbeuken zijn tonvormig en rusten op Toscaanse zuilen.
Dit monument is gewijd aan de doden van de twee oorlogen en ter nagedachtenis aan de GI’s die in september 1944 zijn gesneuveld.