mini-ardenne
menu
verbinding
mijn mand

Al mijn wandelingen bekijken

Mijn wandeling toevoegen

Mijn favorieten beheren
Mijn profiel zien

Mijn profiel beheren
×
Inloggen






×
Nog niet geschreven ?

Vergeten pass ?
Inschrijfformulier








10 x 8 =

Er wordt een e-mail naar dit adres gestuurd.
Het bevat een link waarop u kunt klikken om uw registratie te activeren.


×
Wachtwoord opnieuw instellen
Er wordt automatisch een e-mail gestuurd naar het adres waarmee u zich heeft geregistreerd.

Door op de link te klikken die erin staat, kunt u vervolgens een nieuw wachtwoord genereren.


×
×

Hammerbrücke Viadukt

Viaduc de Hammerbrücke
CC BY-SA 3.0 Wi1234
Hergenrath
Hergenrath
Kelmis
Naar extra info gaan
Het eerste viaduct dat de mond tussen Astenet en Hergenrath overspant, dateert van 1841. Meer dan 200 m lang en bijna 38 m hoog waren 8 miljoen stenen nodig om het te bouwen.
Prehistorie : voor -3000 (eerste geschriften)
Oudheid : -3000 tot 476 (val van het West-Romeinse rijk)
Middeleeuwen : 476 tot 1453 (val van het Oost-Romeinse rijk)
Moderne tijden : 1453 tot 1789 (Franse Revolutie)
Hedendaagse periode : 1789 tot 1945 (Einde van de Tweede Wereldoorlog)
Recente geschiedenis : 1945 tot heden
1841
La construction du premier viaduc débute.

22
aug
1843
Toujours à l’essai, un train y passe pour la première fois.

15
okt
1845
Le viaduc est officiellement inauguré.

10
mei
1940
Le viaduc est dynamité et de nombreux piliers sont détruits. La charge est tellement lourde qu’elle ensevelit même les soldats allemands qui avaient tenté de se mettre à l’abri de l’explosion.

22
jun
1941
Le viaduc est reconstruit par des soldats russes faits prisonniers.

2005
Dans le cadre de la construction d’une ligne à grande vitesse entre Liège et la frontière allemande, un nouveau viaduc est construit à côté de l’ancien viaduc.

Aan mijn favorieten toevoegen

Een Ontwik-
keling toevoegen

Een tijdlijn toevoegen

Een link toevoegen
Vergelijkbare POI's in de buurt
8
POI’s
Coupe feu menant vers Aachener Pilgerfadkreuz.
Dit is de oude Botermarkt die al in de 17e eeuw bestond. In 1898 kreeg het de naam van een belangrijke familie Aubel, oorspronkelijk afkomstig uit het hertogdom Limburg en getuigd uit de 15e eeuw.
Dit is het oude marktplein dat de naam draagt ​​van Ferdinand Nicolaï, een filantroop die zich sinds 1852 inzet voor het algemeen welzijn van vele Belgische gemeenten.
CC BY-SA 4.0 Jean Housen
Deze brug werd eind 19de eeuw gebouwd op de oude hoofdas tussen Thimister en Clermont.
Dit is de oude Rue Haes. Het dankt zijn huidige naam aan de aanleg van de spoorlijn Battice-Aubel in 1881.
Fossé du nom de celui qui à creusé ce fossé et coupe feu.
De wandeling in de buurt
Het getal rechts van de startlocatie geeft de afstand weer vanaf deze POI.
1
wandeling
CC BY-SA 3.0 Norbert Schnitzler
Een gezinslus rond een opmerkelijk bezienswaardigheid (family)
km
5.9
medium
Verbazingwekkend klein hoekje aan de rand van het grote Preuswald
POI in de buurt
40
POI’s
Tél : 087/65 59 32
Cet édifice néo-gothique, en briques et calcaire, construit sur les plans de I’architecte H. Kinon, a été consacré en 1862.
Deze protestantse kerk in massieve bakstenen en zinken dak werd gebouwd in 1857.
Dit gebouw in zandsteen en kalksteenpuin dateert uit 1765.
CC BY-SA 3.0 Smiley.toerist
Deze halte bevindt zich op lijn 37 en verbindt Luik-Guillemins met Hergenrath (grens). Het is de laatste voor de grens.
Ce bâtiment a été construit en 1852.
Ce monument se trouve sur la place de l'église de la Calamine.
Dit museum vertelt over de politieke, industriële en sociale geschiedenis van het grondgebied van Moresnet-Neutre 1816-1919 (huidige calamine) en die van de extractie van het zink en de wieg van het oude montain.
Joli parc fleuri avec bancs. Un étang artificiel y est installé.
Potale en briques sur un socle de pierre. La statue de la Vierge se trouve derrière une grille.